Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5, παρ.1 της οικείας προκήρυξης του καθεστώτος «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ», στο εν λόγω καθεστώς υπάγονται επενδυτικά σχέδια που αφορούν σε :
«α.Ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων,
β. εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων, αφού παρέλθει πενταετία από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας ή από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της προηγούμενης επένδυσης εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής της μονάδας, καθώς και εκσυγχρονισμού μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων,
γ. επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους, για δύο (2) τουλάχιστον έτη πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, με την προϋπόθεση ότι στο διάστημα διακοπής δεν έχει γίνει αλλαγή χρήσης του κτιρίου και ότι, μέσω της επέκτασης ή του εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής, αναβαθμίζονται σε κατηγορία τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων,
δ. ίδρυση, επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής Τουριστικών Οργανωμένων Κατασκηνώσεων (camping), τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων,
ε. ίδρυση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων εντός χαρακτηρισμένων παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων, τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων,
στ.ίδρυση, επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, όπως ορίζονται στον ν. 4276/2014 (Α΄ 155), που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων, τα οποία κατατίθενται ως ενιαία επενδυτικά σχέδια μη περιλαμβανομένων των προς μεταβίβαση ή μακροχρόνια μίσθωση κτιρίων και εγκαταστάσεων,
ζ. ίδρυση, ή εκσυγχρονισμό μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον σωρευτικά,
ζα. φέρουν διακριτικό τίτλο «ξενώνας φιλοξενίας»,
ζβ. υλοποιούνται εντός παραδοσιακών οικισμών σε μια από τις ακόλουθες περιοχές:
i) ορεινές περιοχές, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της ΕΛ.ΣΤΑΤ., εκτός των δημοτικών ενοτήτων που συνιστούν μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας,
ii) περιοχές που βρίσκονται σε απόσταση έως τριάντα (30) χιλιομέτρων από τα σύνορα,
iii) νησιά με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων,
ζγ. κατατάσσονται σε κατηγορία πέντε (5) κλειδιών, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 12868/2018 (Β΄ 3119) απόφαση του Υπουργού Τουρισμού και
ζδ. διατηρούν ελάχιστο αριθμό είκοσι (20) ενοικιαζόμενων δωματίων, όπως αναγράφονται στα οικεία αδειοδοτικά έγγραφα,
η. ίδρυση, επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας (condo hotels), όπως ορίζονται στον ν. 4276/2014, που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων και υπό την προϋπόθεση ότι η μεταβίβαση ή η μακροχρόνια μίσθωση ενισχυόμενων τμημάτων αυτών λαμβάνει χώρα μετά από τη λήξη της τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων του φορέα της επένδυσης, με την επιφύλαξη της υποπ. γζ της περίπτωσης γ του άρθρου 25 του παρόντος,»
Επομένως, το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο, με βάση το περιεχόμενο της οικονομοτεχνικής μελέτης και των δικαιολογητικών της αίτησης υπαγωγής πρέπει να εμπίπτει σε μια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις.
Στο άρθρο 5, παρ 6 έως 7 της οικείας προκήρυξης του καθεστώτος ενισχύσεων "Ενίσχυση Τουριστικών Υποδομών" αναφέρεται ότι:
«6. Με την παρούσα προκήρυξη, στην ίδια Δημοτική Ενότητα υπάγεται ένα (1) επενδυτικό σχέδιο ανά φορέα συμπεριλαμβανομένων των συνδεδεμένων επιχειρήσεων του.
7. Η αίτηση υπαγωγής επενδυτικού σχεδίου εκσυγχρονισμού υφιστάμενης μονάδας σύμφωνα με τις περιπτώσεις της παρ. 1, προϋποθέτει την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης, προηγούμενου επενδυτικού σχεδίου της μονάδας που έχει υπαχθεί στο παρόν καθεστώς.
8. Τα υποβαλλόμενα επενδυτικά σχέδια αναπτύσσονται σε έκαστη Περιφερειακή Ενότητα, με την επιφύλαξη της παρ. 9, και δύνανται να διαχωρίζονται σε τμήματα αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μέρη του ιδίου – ενιαίου επενδυτικού σχεδίου, το οποίο έχει χαρακτήρα αρχικής επένδυσης, πλην όμως διέπονται από διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο, ή διαφέρουν στην ένταση της οριζόμενης ενίσχυσης. Στις περιπτώσεις που το επενδυτικό σχέδιο διαρθρώνεται σε τμήματα, οι ενισχυόμενες δαπάνες πρέπει να είναι απόλυτα διακριτές και διέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 6 και 7 της παρούσης στο σύνολό τους.»
Σύμφωνα με τα ανωτέρω και αναφορικά με το ερώτημα επισημαίνονται τα εξής:
· Ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση ξενοδοχειακής μονάδας αποτελούν ανεξάρτητα διακριτά επενδυτικά σχέδια και δεν δύνανται να υποβληθούν στην ίδια αίτηση υπαγωγής ως ενιαίο επενδυτικό σχέδιο στο καθεστώς ενισχύσεων «Ενίσχυση Τουριστικών Υποδομών» του Ν.4887/22.
· Εφόσον στο τόπο υλοποίησης της προτεινόμενης επένδυσης υφίσταται ξενοδοχειακή μονάδα, η περίπτωση ίδρυση νέας ξενοδοχειακής μονάδας δεν υφίσταται.
Τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης που συνοδεύουν την αίτηση υπαγωγής αναφέρονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄(Καθορισμός των δικαιολογητικών και των τεχνοοικονομικών στοιχείων του φακέλου τεκμηρίωσης της αίτησης υπαγωγής) της οικείας προκήρυξης του Καθεστώτος Ενισχύσεων του ν.4887/2022.
Σε περίπτωση υφιστάμενης μονάδας και για την τεκμηρίωση σε ποια περίπτωση του άρθρου 5, παρ.1 της οικείας προκήρυξης του καθεστώτος το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο εμπίπτει, ελέγχεται η υφιστάμενη άδεια λειτουργίας και η κατηγορία κατάταξης της υφιστάμενης μονάδας.